Wednesday, April 16, 2008

Askmewhats Version: "Sophia Loren" Look

You guys know Sophia Loren right? And if you're wondering what inspires me to use this icon as my'll be surprised! Aside from her being a "style" and "beauty" icon, the reason why I chose her is model's name is SOPHIA LOREN!!! (No joke!) Phia, my friend is also named after Sophia Loren, YES! That's her full and complete name. If you're wondering how that happened, well to make the long story short, her grandpa idolizes Sophia Loren and changed their family name into "Loren" ...crazy? But TRUE! hehehe Since she's got the looks and the eyes, I kinda tried out a "Sophia Loren" look on her and here's the result... (of course, I'll post the before pix first)

Before Picture...

A closer look

An overall sideway look

Hahaha, she's got her headset on as it's workday! :)
By the way, the makeover was done BREAKTIME ok?
Whoever's reading this who's my boss, BREAKTIME OK??? hahaha

Your askmewhats,


  1. That's a pretty neutral look!! impressive, makeover at break time ;) lol.

  2. Morning Nicnic :) gosh! If only you can come in here the office and see that we've got one office table set up for make up!!! hahaha Whatever look I made for them, I always trim it down to day look, as I don't want them going home with everybody looking at them :D THanks Nic!

  3. great job, Nikki!

    i was planning to do a series of Hollywood Glam tutorials before including Sophia Loren too, but I got too lazy. haha!

  4. Morning Liz :) Wow, I'll wait for your version of Sophia Loren look! :) Yay!

  5. Sophia Loren is the epitome of beauty and style! Can't wait to see more pictures of your SL! :P

  6. i did Marilyn Monroe already and i guess that's enough. haha!

  7. you did her makeup?

    impressive work! hehehe i'd like to learn how to put on fake lashes one of these days.


  8. Yes Vannie, I did her make up :) And yes, putting on fake lashes is really challenging, but I found it not hard to learn :)

  9. OOo definately has the Sophia Loren feel, im loving your false lashes + eyemakeup, Very Pretty :D

  10. Hi Bliss aawww..thanks for saying that, you just don't know how much that means to me...sweet girl!

  11. Great makeover! I love how she's taking pics at work ^_^ (hehehehehe).

  12. Ohh I am so lucky my great "models" are cam-whores too! :) hahaha they are sooo lovely! They love taking pix so that I can see how it shows :)


I'd love to hear from you! Feel free to comment your questions, suggestions and just anything you may want to say! Keep smiling and stay happy!

Blog Widget by LinkWithin